اغلب افراد به این ۷ روش شانس موفقیت را از خود سلب می کنند

روزانه هزاران نفر به امید دستیابی به موفقیت بیشتر، مطالب زیادی درباره ی موفقیت و بهره وری می خوانند. بعضی از آنها به موفقیت می رسند و بسیاری از آنها خیر. بسیاری از انسان ها نیز خیلی ساده به خارج شدن از محدوده ی آسایش خود و تحقق بخشیدن به موفقیت های مورد نظرشان تعهدی ندارند.

الگوهای مشترک زیادی میان کارآفرینان و مدیران وجود دارد که به سادگی می تواند آنها را به بدترین دشمن خود تبدیل کند. در ادامه با ۷ نمونه از این عادات رفتاری که می توانند انسان های باهوش و توانا را از رسیدن به حداکثر ظرفیت خود باز دارند آشنا خواهید شد.

با نارنجی سیر همراه باشید.

۱- استفاده ی بیش از حد از مسیر های میانبُر

بهترین دستاورد ها در زندگی نیازمند زمان و تلاش زیادی هستند. بسیاری از نویسندگان به نوشتن داستان موفقیت های یک شبه علاقه ی زیادی دارند، اما علت این امر آن است که خوانندگان داستان های غیر معمول را دوست دارند. اغلب انسان های موفق، به مدت چند سال ساعت ها برای تحقق بخشیدن به خواسته هایشان وقت صرف کرده اند. استفاده ی نسنجیده از میانبر تنها باعث شکست زودهنگام و به تأخیر افتادن نتیجه ی نهایی می شود.

۲- مداخله دادن غرور و احساسات

دنیای ما دنیایی احساسی است. هر کسی در مورد هر چیزی نظری دارد که این نظر در اغلب مواقع تأثیر وقایع بر احساساتشان است. اما کسانی که واقعاً روی موفقیت متمرکز اند، اجازه نمی دهند عصبانیت، افسردگی و یا ناخشنودی سد راهشان شود. این احساسات گاهی بی دلیل انرژی انسان را می گیرند. غرور نیز باعث پرت شدن حواس فرد از اهدافش می شود. انسان های موفق غرور خود را در کیف پولشان نگه می دارند و روی کاری که باید انجام دهند متمرکز می شوند.

۳- اصرار بی مورد بر تک روی

احتمالاً هیچ کس تمام ملزومات موفقیت را به تنهایی ندارد؛ موفق ترین انسان های روی زمین نیز بدون حمایت و پشتیبانی استعداد های دیگر، ممکن بود هیچگاه به موفقیت نرسند. موفق ترین انسان ها آنهایی هستند که برای تشکیل یک تیم فوق العاده، بهترین استعداد ها را گرد هم می آورند.

۴- قربانی کردن کیفیت به پای کمیت

بهره وری و تیک زدن فهرستی بلندبالا از کارهای ضروری اهمیت زیادی دارد. اما خیلی مواقع افراد با قربانی کردن کیفیت به پای کمیت، به خودشان ضرر می زنند. هرچه سطح موفقیتی که می خواهید به آن دست پیدا کنید بالا تر باشد، مجبور به مدیریت پیچیدگی های بیشتری خواهید بود. اداره ی شرکتی با ۵۰۰ نفر کارمند، از اداره ی یک شرکت ۵۰ نفره بی نهایت دشوارتر است. از این چالش استقبال کنید و این را بپذیرید که بهترین چیزها در زندگی نیازمند فکر و توجه زیادی هستند.

۵- تعلل بی مورد

کمرویی برای افراد موفق فضیلت محسوب نمی شود. باید فرصت ها را ربود. باید با خیلی ها محکم صحبت کرد تا خواسته هایتان را برآورده کنند. هیچگاه نباید با تعلل اجازه داد فرصت ها به سادگی از کنارمان رد شوند. اگر می دانید چه می خواهید، قدم پیش بگذارید و کاری انجام دهید.

۶- از زیر بار زحمت در رفتن

تنها تعداد کمی از انسان ها حاضرند برای پیروزی بر هوش رقبا و فتح بازار، تحقیقات بیشتری انجام دهند. این بدان معناست که باید به شدت به مشاهده، تحلیل، یادگیری و تعدیل بپردازید. شاید فکر کنید آنقدر باهوش هستید که بر اغلب رقبای خود غلبه کنید، اما بسیاری از رقبای شما تنها با تکیه بر تلاش و پشتکار خود از شما پیشی خواهند گرفت.

۷- سپردن حق انتخاب به دیگران

هیچ کس موفقیت را دو دستی به شما تقدیم نخواهد کرد، باید آن را به دست بیاورید. هیچ گاه نباید اجازه دهید یک نفر دیگر در مورد دستیابی به چیزی که استحقاقش را دارید تصمیم بگیرد. برای تجسم آینده ی دلخواه خود وقت بگذارید. این را نقطه ی آغاز قرار دهید و خودتان به آن جامه ی واقعیت بپوشانید.

منبع:دیجیاتو،نویسنده:پیام ادیب