مطمئن هستم هممون در طول دوران تحصیل از حد اقل یک درس بیزار هستیم...یا اینکه فکر میکنیم بیزار هستیم...این درس واقعا رو اعصابه!!!هی میخوای بخونی هی ول میکنی!!!اصلا آدم دل خوندنشو نداره...دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟
واقعا چه دلیلی داره که ما از بعضی درسها به شدت متنفریم!!!؟؟؟در ادامه با نارنجی سیر همراه باشید.
یادمه یکی از دوستان تعریف میکرد که دبیر عربیشون میگفت ما از چیز هایی که بلد نیستیم خوشمون نمیاد!!!از چیزهایی که نمیتونیم از پسشون بر بیاییم خوشمون نمیاد!!!طبیعیه...
عربی یکی از درس های است که خیلی از دانش آموزان علاقه چندانی بهش ندارن...اصولا عربی شده غولی که هر روز قدرتمندتر میشه...تا جایی که اسم عربی میاد بعضی ها بد حال میشن...!!!
ولی مشکل اصلی عربی نیست...مشکل اینجاست که ما عربی رو اونطور که باید و شاید یاد نگرفتیم...معمولا تدریس عربی یه حالت خشک و خسته کننده بوده برای ما...
منم مثل شما...سال دوم و سوم عربی تجدید شدم...سال چهارم هم رسید...فرق چندانی نکرد...کنکور هم خراب شد...ولی داستان از اونجایی جالب میشه که من یاد گرفتم چطور عربی یاد بگیرم...خیلی سادست...
همه ما با صرف و نحو عربی آشنا هستیم...تقریبا کل عربی یعنی صرف و نحو...شما اگه بتونی متن رو تجزیه و ترکیب کنی عملا هم میتونی به سوالات مستقیم قواعد جواب بدی هم تشکیل و اعراب گذاری و ترجمه...
کل عربی یعنی این که بدونی هر کلمه چه نقشی تو جمله داره...تشخیص بدی که کدوم فعله، کدوم اسمه و کدوم حرف...
خلاصه جونم براتون بگه که از وقتی تونستم تجزیه و ترکیب کنم عربی شده هلو بیا برو تو گلو...هر جا میرم یه متن عربی میبینم فورا تحلیل میکنم...کنکور رو هم 78 زدم امسال...
تا جایی که من اطلاع دارم الان دو کتاب تو بازار وجود داره که متن کتاب درسی رو تجزیه و ترکیب کرده...یکی (( عربی برتر)) از موسسه کنکور آسان است ( من خودم از این کتاب استفاده کردم) و دیگری یه کتاب از انتشارات تخته سیاه...
هر کدوم رو تونستین که تهیه کنید عالیه...شروع به تحلیل متن کنید...روزی یکی دو صفحه...یا بیشتر...اوایل یکم سخت و اذیت کنندست...ولی بدون سختی که نمیشه!!!به مرور وضع بهتر میشه و عملا بعد یه مدت تاثیرش رو به وضوح میبینید...

در ادامه هم چند تا عکس از کتاب عربی برتر میذارم که یه آشنایی کلی با این نوع کتاب ها داشته باشین...تخته سیاه هم تقریبا همین شکلیه...