قبل و بعد از انتشار مطلب چگونه حریف تنبلی خودمان شویم،چند بار خوندمش...خیلی برام جالب بود...یه سری نکته های ریزی رو گفته بود که واقعا برای دست یابی به هدف موثر هستند...در ادامه با ما همراه باشید...

مشکل این‌جاست که شما قول مبهمی به خودتان دادید که کاملاً ناشی از روحیه امروزتان بود. فردا که از خواب بلند شدید اصلاً حال چنین کاری را ندارید اما امروز فکر می‌کنید که فردا هم پرانرژی خواهید بود.
راه درست‌تر این است که وظیفه‌ی مشخصی را به خود محول کنید که خیلی هم از فعالیت‌های روتین شما جدا نباشد. بلاگ ۹۹U  می‌نویسد که تغییرات کوچک در عادت‌های رفتاری بهتر از هوس‌های زودگذر و رویاپردازانه جواب می‌دهند.

اگر قرار است که تغییراتی در خود ایجاد کنیم ،باید خیلی روشن و واضح تعیین کنیم که میخواهیم چه تغییر و به چه شکلی ایجاد کنیم.نباید بلند پروازانه فکر کنیم.حتما شنیدین که میگن قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود...

هر چه باشد خانه‌ی آخرش این‌ است که تنبل بودن فقط یک عادت بد است. با شکستن عادت‌های بد و ساختن عادت‌های مفید به زرنگ بودن و فعال بودن خو بگیرید.

خیلی از ماها می‌توانیم عادت‌های‌مان را تغییر بدهیم، بدون این‌که کلیت شخصیت‌مان تغییر پیدا کند. یکی از ترفندهای مناسب برای دور شدن از تنبلی این است که لیستی از کارهای انجام شده برای خودمان درست کنیم. به این ترتیب مدرکی داریم که نشان می‌دهد عادت‌های جدیدی برای خودمان ساخته‌ایم و کیفیت زندگی خود را بهبود داده‌ایم. همین به ما انگیزه می‌‎دهد تا در این راه محکم‌تر گام برداریم.

برشمردن نکات مثبت کار هم، مثل یک عامل پیش برنده عمل میکند...نیمه پر را ببینیم...ولی از نیمه خالی هم غافل نشیم...

برای قطع کردن این چرخه، بیایید کمی کار خودتان را سخت کنید. اگر معتاد تلویزیون هستید شب که می‌خواهید بخوابید تلویزیون را پریز برق بکشید. اگر فیس‌بوک را خون انداخته‌اید، بهتر است که اپلیکیشن آن‌را از روی گوشی‌تان حذف کنید. هر گونه سد کوچکی هم که جلوی سیستم تنبلی خود احداث کنید غنیمت است. این موانع به شما کمک می‌کنند تا بتوانید عادت‌های بدتان را تغییر بدهید و عادت‌های مفید را به جای آن‌ها جایگزین کنید.

یکی از راه های انجام ندادن کاری این است که شرایط انجام آن کار فراهم نشده باشد...اگه شما گوشی تلفن همراهتان را با خودتان به محل مطالعه نبرید خب احتمال این که به سراغ گوشیون برین خیلی خیلی پایین میاد...یا اگر کمتر شکلات و شیرینی ببینید کمتر هوس خوردن شیرینی میکنید...

این را هم در نظر داشته باشیم که ایجاد تغییرات معمولا سختی آور و تنش زاست...ولی برای موفقیت و کامیابی باید تلاش کرد...نکته مهم اینجاست :

بعد از هر بار تلاش،یک بار دیگر تلاش کنیم...شاید در یک قدمی پیروزی هستیم...